Året som gått i 12 bilder - del 3 (makro/nära)


Har alltid älskat makrofoto!
 
Juli
Skyndade fram med kameran och knäppte denna bild - nöjd? Åhja!
 
Augusti
Här kommer effekterna tillbaka! Jag har mer eller mindre blivit obsessed med att försöka ta den perfekta vattendroppebilden, inte riktigt lyckats än, but I'm getting there! Denna bild är en sån som egentligen inte skulle finnas på linsen, fotade lövet först och gick vidare och för en gångs skull kollade jag igenom de i kameran innan jag gick in igen och då märkte jag att jag inte lyckats få den som jag vill och gick tillbaka till lövet med detta som resultat! Bra att vara alert ibland!
 
September
En typisk chansningsbild, ja, det är det denna ovan är! Ni som fotar kanske känner igen att man tar en bild och sen försöker fota samma sak för att det ska bli bättre? Detta är ett exempel på att nja, det kanske inte alltid faktiskt går att få det bättre än första gången. Det är lite extrakul ibland faktiskt! Inte för att jag vet om det kanske egentligen är ett tecken på att man är bättre när man chansar än när man faktiskt tänker en massa. Det kanske är bra? Vad vet jag!


Kommentera här: