Jag måste fortsätta gå


Åhhh, det är så kul att lyssna på gamla låtar och börja älska de igen... Salem AlFakir - Keep On Walking<3

Tjolahopp!

Hur har folket det där ute i världen? Hoppas alla mår bra, om ni ens är vakna än xD Dagens planer blir att städa huset, träffa Josefine, äta mat och åka till Lisa med Tilda för att sjunga lite sinstar som uppstart inför melodifestivalen, det ska bli roooligt!

Nej, nu är det dags för mig att få i mig lite frukost så att jag orkar städa, just nu verkar min hjärna vara I mitt huvud i alla fall, och inte LÄMNAD PÅ KUDDEN som igår... haha. Vill ni höra storyn...?

Jag vaknade nån gång vid halv sju, och jag hade ställt alarm på 7. Jag gick till badrummet och skrämde Lukas på kuppen (åhh vad jag garvade!) Vaknade igen 10 i 7, men tänkte "Ärs, tio minuter kvar, orkar inte gå upp än." Somnade om. Somnade om djupt. Bussen jag skulle med gick 08.10 från min hållplats. Tror ni då inte att jag vaknar, kastar en blick på klockan och får panik. 08.09! Har aldrig vart så snabb ut genom dörren någonsin. Tre minuter, tre minuter. På tre minuter klädde jag på mig, drog med mig väskan och grejer och sprang till nästa busshållplats. Tre minuter är nog mitt rekord! Och eftersom jag under tiden inte hörde eller såg bussen gå förbi tänkte jag att jag kanske skulle hinna med den. Men icke, så jag hade stressat upp mig totalt i onödan och bussen hade för en gångs skull kommit i tid. Så det blev att skippa studiebesöket och åka in till skolan till tyskan som började 12.15. Men min otur eller whatever man kan kalla det slutade inte där, icke sanicke.
Min hjärna var inte alls vaken. Vi gjorde grammatik, och min hjärna ville helt enkelt inte! Sen på engelskan skulle vi lyssna på någon text och sen läsa en bok, läste typ... en sida xD Sen efter klassrådet, det första som händer när jag går ut från skolgården är att halka på en isfläck och slå i skenbenet (smalbenet, som alla säger men som inte stämmer) Blåmärke i mitt hjärta, eller inte! När jag och Linn väl tagit oss förbi all is utan att ramla igen gick jag till min buss, efter att hängt med henne till hennes. När jag stod där på busshållplatsen och klockan tickade iväg fick jag kalla fötter. Jag kom på att jag glömt några viktiga papper i skolan, så jag gick till en annan busshållplats för att åka tillbaka till skolan. När jag stått där i någon minut och ser min buss åka förbi kommer jag ju på att papprena ligger i min väska. Kände mig lite blåst då, haha. Men tänkte att jag kunde stå kvar där och åka till Ga: Uppsala och ta min buss därifrån. Efter någon minut kommer jag ju sedan på att oj, om jag går på den på denna busshållplats åker jag åt heeeelt fel håll. Detta slutade med att jag gick till Centralen och tog min buss därifrån, efter att ha köpt en välbelönt varm choklad!

Åhh så intressant va? Inte min bästa dag om man säger så, i alla fall...

CIAO

Becca

Sv: Ååh färga färga färga!! :D

Ja vill, måste bara se till att pappa köper färg xD


2011-03-12 kl 10:51:46
http://randomness.webblogg.se/

Alexandra

Nej stackarn! <3 men det var kul att läsa iaf ;) puss på dig :* <3<3


2011-03-12 kl 13:18:26
http://www.whatthehell.devote.se


Kommentera här: