I won't give up on a dream


Idag var det exakt ett år sedan jag åkte till Island. Det var by far de tre bästa veckorna i mitt liv. Folket man träffade där, hur vackert allt var, till och med vädret haha även fast jag blev förkyld. Jag älskar personen jag blev när jag var där och hur glad jag var följande veckorna efter jag kom hem. Jag saknar Island så sjukt mycket att det inte är sant. Ibland behöver man åka iväg och bara ta det lugnt en tid och sen komma tillbaka med ny kraft. Nog för att det var full rulle när jag var där, men jag fick fortfarande ett break från mitt normala liv så att säga. Man kanske bara behöver bryta ett mönster under en liten tid för att verkligen inse vad man har. Något jag insåg var hur underbara människor jag har här hemma. Människor som bryr sig om mig och som betyder jättemycket för mig. Ibland behöver man nog distansera sig från sig själv haha för att se vad som finns runtomkring. Det man tror är så långt borta kanske finns inom räckhåll bara att man kollar så långt fram och högt upp att man inte ser det.
Jag kommer definitivt åka tillbaka till Island i framtiden. No doubt. Och då tänker jag släpa med mig hela familjen haha!


Kommentera här: