Serious writing in the making


Godkväll!
Har spenderat halva dagen hoppandes på en köksstol och halva sittandes i soffan med gråten i halsen tittandes på Whitney Houstons begravning. Väldigt rörande. Och juste, sett Sherlock har jag gjort också! Hjälp vad den serien är bra. Stört bra.
Anyway. Tillbaka till hoppandet på köksstolen. Jag sitter och skriver på en novell som jag började skriva för jag-vet-inte-hur-länge sedan. Det handlar nog om nåt år eller så. I alla fall. För någon vecka sedan, eller kanske två, fick jag en bra idé till den. Anledningen till att jag inte skrivit på den är för att jag inte hade någon aning om hur jag skulle fylla mitten av hela storyn. Jag hade en utgångspunkt och jag visste vart jag skulle vilja sluta någonstans. Sen har det sagt lite PANG PANG PANG när en ny idé efter en annan poppat upp i mitt huvud, och nu vet jag knappt hur jag ska sy ihop allt hahah. Igår fick jag tips från Linn att man kan göra tidslinjer så att man vet vart man har sina karaktärer och vad de gjorde på samma tidpunkter i deras liv. Då var jag verkligen tvungen att söka runt i mig vad det verkligen var jag ville och hur alla karaktärer skulle vara. Har skrivit ungefär en sida på datorn med "skiss" över vad jag vill ska hända och saker kring olika karaktärer. Som sagt, jag vet inte riktigt vart jag ska börja, men jag tror jag har en idé. Det här kommer bli bra, åh, ja, det kommer bli asbra.
Har även planerat att kanske ha novellskrivandet som mitt projektarbete i trean. Vi får se hur det blir. Jag vet i alla fall att jag inte kommer ha skrivit klart novellen de närmsta månaderna. Men jag är så himla peppad på att få den här novellen gjord! Verkligen alltså. This is it, typ. Jag har massa påbörjade noveller but this, this is the real deal.
Bakom detdär pappret har jag alla tidslinjer jag gjort idag, har några kvar att göra. Det som syns på bilden, om än spegelvänt, är min karaktärlista med de mest betydande karaktärerna. Ihp. Jag vill skriva och skriva och skriva, men nu ska jag inte skriva mer här. Godnatt!

Becca

Ååh vad spännande! Ser fram emot att läsa resultatet ;)


2012-02-19 kl 00:35:20
http://randomness.webblogg.se/


Kommentera här: