I feel like running through the walls


Godkväll
Haft en bra dag i Stockholm :) Det var mysigt att vara i bibblan på Goethe-institutet, vi fick typ leta runt i böcker efterr fakta till olika teman som man valde, och jag Lisa valde DEFA, som är nåt film-bolag xD Egentligen skulle vi ju haft två "pass" där, men då vi var så få blev det bara ett, vilket innebar att vi var klara efter lunch. Innan vi gick därifrån fick vi kolla runt i böckerna och allt som fanns på biblioteket. Jag satt och kollade igenom en fotobok med massa tyska fotografers bilder, snacka om inspiration! Fanns två bilder jag gillade, men nu kommer
jag såklart inte ihåg vilka författarna var... nåväl.
Sen blev det lunch på donken och presentletande till Sofia innan alla i tyskagruppen åkte hem vid två. Då tog jag en liten (läs lång) promenad till Stadsbiblioteket, med ett till stopp på donken innan xD Man blir hungrig av att gå runt på stan och kolla present och sen gå ännu mer, vettni ;) Sen blev det lite plugg, och åhh vad jag önskar att jag bodde i Stockholm, älskade bibblan där! Helt underbar verkligen. Liiiite satsigare än den i Uppsala :P
Efter plugget blev det ännu mer promenerande, denna gång till NTI för att möta upp Becca, träffade även Anna halvt i förbifarten och Andy :D Planen var typ att vi skulle ta en fika eller nåt, men det blev inte så, utan Becca behövde åka hem. Nu måste jag ta och försöka åka och hälsa på på påsklovet :) Att träffas en timme är lite för lite, haha.
Nu ska jag ta och... läsa lite i en tyskabok som jag fick med mig från Goethe, dock så måste jag även läsa min engelskabok, men den får vänta lite xD
Hoppas ni inte läste ihjäl er och att ni kanske fann någonting med min dag intressant hahah. För er som kanske bara läser här i slutet: Jag har i princip gått runt hela dagen och haft det allmänt trevligt! There ya go ;)
Ciao och puss på er!



Kommentera här: