Allt du någonsin ville ha ville jag ge dig


Godkväll!
Denna dag har vart ytterst seg och gått väldigt fort. Hur nu det går ihop xD
På historia lektionen tittade vi på filmen "På västfronten intet nytt" och den var faktiskt riktigt bra! Har ett vagt minne av att jag sett den innan, antagligen i skolan på högstadiet någon gång x] Det kändes i alla fall inte som att man satt i ett klassrum och såg den, man kan liksom verkligen in i filmen. Den var ju "brutal" och hemsk på väldigt många sätt, såsom en film om skyttegravar under första världskriget måste vara. Men det är en väldigt bra gammal spelfilm :P Jag tror att jag hade en poäng i bakhuvudet när jag började skriva om att jag sett filmen - en poäng som jag vid detta lag har förlorat xD
Nu ska jag käka mat och sen får vi se om det blir möte eller hemmafilmtittande :)
Ciao!


Kommentera här: