Nya skolreformen?


Snackade med mamma imorse, och vet itne hur vi kom in på det, men vi började snacka om hur grundskolan kommer vara från nästa år.
Tydligen ska man inte fortsätta med att läsa språk från årskurs sex utan man ska börja i sjuan istället. Jag förstår inte hur de som bestämt det tänker? Det var ju så systemet såg ut när tex mina föräldrar var små, men ska man verkligen göra en tillbakagång? Jag ser inget som helst positivt i det. Det kommer ju bara leda till att vi i Sverige blir sämre på språk. Jag menar... att läsa in en kurs som var utspridd på fyra år, att läsa in den på tre år kommer ju bara leda till att fler människor hoppar av språket. Visst kan det ju också leda till att vi blir mer skärpta och kan lära oss att "satsa" mer, men jag tror ändå att de negativa effekterna slår ut de positiva.

Vad tycker ni?

Jonathan

Tror kommer bli som du säger, alltså typ gamla tanter och gubbar som bestämmer det där, deras skolgång var under 50 - 60 talet :P bara för att dem nu känner att det gick bra för dem, alltså när dem tänker tillbaka, så är det alltid när man tänker tillbaka tänker man att det var bättre förr. När det verkligen inte var det. Så ja tror det kommer bli riktigt dåligt. Sverige ligger väl redan väldigt dåligt till med utbildningen om jag minns rätt? typ dåliga matte osv, nu kommer det bli i språk också xD


2011-03-19 kl 12:25:16
http://noyart.se


Kommentera här: