Om ni skulle försöka gissa...


... skulle det nog ta en väääldig tid att lista ut vad jag gjort idag! Därför tänker jag spara er en jobbig tankenöt och bara skriva en lista helt enkelt.

x Sjungit (Detta kan nog endel gissa sig till, om man vet att jag varannan söndag, i ojämn vecka, sjunger på söndax)

x Städat (Även detta kan många gissa, eller rättare sagt veta, då jag skrev att städning var jobbigt på facebook.) Storstädning till och med! Hela huset blev dammsuget av mig, golvet under trappan dammsög jag till och med två hela gånger (det var i och för sig på grund av att jag först svepte med dammsugaren under trappan och SEN dammsög jag trappan, vilket inte var så smart, då mycket dam ramlade ner på golvet...)


x Spelat tv-spel (Detta kan vara aningen svårt att lista ut, då jag inte ägt ett tv-spel så värstans länge - det kan alla mina vänner intyga.)


x "Lagat" mina hörlurar (Okej, jag kom fram till att min förlängningssladd till mina WESC hörlurar är glapp - det var alltså inget fel på hörlurarna. Det har dock vart något som har rasslat i hörlurarna. Så först skruvade jag av själva grejen... som... ja, där ljudet kommer ifrån! Men där var inget löst - tack och lov. Sen märkte jag att det var uppe i... öhm... jo, typ, fästet... där själva... grejen som går över huvudet sitter fast! Förstår ni? I alla fall. På ena sidan hade fästet till en skruv som höll grejen fast gått sönder och jag fick - med lite sytråd - fästa den på nåt konstigt sätt. På den andra sidan var det bara en skruv som hade lossnat - no big deal.
Min poäng med denna detaljerade beskrivning av isärtagandet och inspekterandet av mina hörlurar är att ingen någonsin skulle ha gissat sig till det. Eller jo. Sherlock Holmes skulle ha gjort det! Har ni sett den nya serien med honom? Den är GRYMT bra! Programmet heter "Sherlock" (surprise, surprise) förresten.)


x Fått ur massa vatten ur en del av en mixer (Bror min ställde in en utav de tre delarna som behövs för att våran mixer ska fungera helt i diskmaskinen. Det resulterade i att det kom in massa vatten i den. Och detta tillbehör - för att vara extra tydlig - ser ut att inte ha någon öppning eller någon direkt springa. Så jag skakade på den för att se om jag trots allt kunde få ut den skvalpande vätskan ur den. När det inte funkade testade jag att sätta ihop mixern och se om den höga hastigheten och de många varv denna grej borde färdas skulle få ut vattnet. Och se där! Massa vatten droppar i mixern! Så då satt jag på mitt rum, skyddade hörseln med mina WESC hörlurar, och mixade... ingenting. Men vattnet - det fick jag ut i alla fall!)


x Tittat på tv (Ganska förutsägbart egentligen... Vem gör inte det liksom? Men skulle ni kunna gissa er till att jag tittade på Sherlock klockan 21.00? Jo, antagligen, om ni läst hela detta långa inlägg.)


x Fotat stjärnor (Ni må veta - om ni lämnat era mörka rum och datorer och tittat ut genom fönstret - att denna kväll är en stjärnklar sådan. Och det kanske är ganska självklart att jag fotat - det gör jag ju ganska ofta - så de skulle ni också kunna misstänka. Men att jag halv elva stod ute på min balkong och fotade stjärnhimlen är lite svårare att lista ut.)


x Tappat mitt motljusskydd (Detta kunde jag skriva på punkten innan, men det var mycket roligare att dela upp det i två, tycker jag i alla fall. När jag stod på balkongen och fotade använde jag mitt lite för stora motljusskydd på mitt lite för lilla objektiv - säger man lilla? Hmm... Jo, och när jag skulle ställa in skärpan för att ta en bild så POFF! Ramlade det ner! Så jag var tvungen att gå ut genom vår altan dörr - iförd sommar skor, strumpor, piratbyxor och en t-shirt, som jag förövrigt använde på balkongen också - klättra över staketet till grannen och hämta motljusskyddet.)


(Det jag i allmänhet vill komma fram till med detta (kom jag på nu) är att: Du kan träffa en människa, du kan känna en människa hur bra som helst. Du kan se någon människa på stan, påväg till skolan. Och så länge du är med eller ser denna person kan du se vad den gör. Du kanske även kan uppfatta hur denne är som person. Du kan även, om vi tänker en person på stan, redan komma fram till om du tycker om personen i fråga eller inte. Men du vet inte vad den personen gör när du inte ser på. Du vet inte hur den är. Vi ser så lite av alla personer, när man väl tänker efter.
Egentligen lär man inte känna någon helt. Alla har vi våra hemligheter. Alla har vi våra skrymslen att gömma oss i. Det är en tanke som tål tänkas.)

En händelserik dag eller vad säger ni? Jag har fler punkter jag skulle kunna skriva men jag vill ju inte tråka ut er totaaaalt! ;) Haha.
Godnatt!


Kommentera här: