Sittande och skrattande


Godkväll kära vänner!
Hemkommen från huvudstaden, fyra timmars tv-tittande och ett biobesök rikare!
Alltid när jag åker till Sthlm händer det någonting annorlunda än gången innan. Alltid. Tog ett tåg dit, som jag märkte åkte via Arlanda och skulle vidare mot Eskilstuna. Det innebar att tåget inte stannade där det brukade göra, utan på spår 12 istället för spår 3. Det var ingen fara dock, för jag har vart där förut och visste vart jag skulle. Typ. Jag gick över till spåret bredvid, för att det var så mycket folk utanför en av dörrarna av tåget. När jag kom över dit var det även mycket folk där, men det var lättare att gå den vägen. Var påväg att vända tillbaka dock, men då en tjej jag visste gick bakom mig hade valt att gå samma väg som mig kunde jag ju inte vända och gå tillbaka. Mitt i allt kommer då tåget som alla står och väntar på, och jag tar mig hackigt fram till trappen ner mot centralen. Sen skyndade jag mig och köpte en remsa, gick till tunnelbanan och skulle sen från Slussen ta bussen till mormor. Självklart tar tunnelbanan någon extra minut, och jag hade redan väldigt lite tid (plus så hade tåget vart fem minuter sent) så jag stressade in på COOP och köpte saker som jag skulle ha med hem till henne.

Väl hemma hos mormor blev det te och macka (av någon konstig anledning smakar allt mycket bättre när man inte äter hemma...) och lite tv-tittande. Innan jag gick och la mig räknade jag lite matte, sådär klockan halv tolv en fredag kväll. Duktigt va? Anyway. I förmiddags var det skidor som gällde! Först var det damernas längd och sedan herrarnas, varav båda vanns av norskar, med stora marginaler till tvåan. Sverige fick nöja sig med en fjärdeplats i herrarnas i alla fall! Min mormor är en stor skidentusiast, och det kan inte låta bli att smittas, tro mig. Och så flöt fyra timmar förbi, räknade även lite matte då med. Sen har jag kommit fram till att jag typ gillar trattkantareller, i alla fall när mormor gör de! Hennes mat är nästan för underbar för att existera. Alla femstjärniga restauranger kan ju bara slänga sig i väggen liksom.
Efter vi ätit drog jag mig in mot stan och mötte upp syskonen Sundgren utanför biografen vid Hötorget. Det var en massa bilar utanför konserthuset där och stängsel och omkringående poliser. Först fattade jag inte riktigt varför, men sen kom jag ju på - det är ju nobelfesten ikväll! Så det var sådär lagom intressant. Tintin är förövrigt en väldigt bra film! Sågs i 3D och var definitivt värt det, se den om du får möjlighet!


Efter bion bar det åter till Uppsala. På tåget räknade jag lite till och förstod äntligen vad jag gjorde, någonting jag inte hade någon aning om när jag räknade under skidorna, så det var väldans skönt hahah. Väl framme möttes jag av lite fin fluffig snö, är väl dags att det kanske börjar komma lite snart tycker man väl!
Nu sitter jag och äter tacoships med ostsmak, men ska snart knyta mig.
Undrar varför man säger så egentligen - knyta sig.
Jag vet att ni har velat veta exaaaakt vad jag gjort sedan igår eftermiddags, därför bjöd jag på en ingående redovisning av just detta! Eller a, kanske inte, men mhm.
Godnatt! :)


Kommentera här: