Photography and Film


Mormor och min morbror Christer har precis vart på besök, jätte kul att träffa de, det var ett tag sen!
Christer bor och jobbar i England, som många av er kanske vet praoade jag ju hos honom när jag gick i nian. Och idag har vi diskuterat pluggerier i England och England överhuvudtaget. Och då fick jag värsta måste-plugga-utomlands-humöret eller vad man nu ska kalla det för något. Dock inte i England. Utan i Skottland. Jag har mer eller mindre kommit fram till (om det bara är i stundens hetta får vi ju se) att jag vill plugga fotografi. Ett universitet i Edinburgh har en tre-årig kurs som heter Photography and Film, där man de första två åren får en allmän utbildning inom båda områdena och sen får man specifisera sig inom ett utav de. Jag har tänkt att jag kanske vill plugga fotografi, och det känns kanske som att jag borde ha gjort något sådant nu på gymnasiet, men jag är nöjd med där jag är. Egentligen borde jag ju dock vilja flytta till Tyskland och plugga något sådant, men ja. Åh. Jag vill gå ut skolan, spendera ett år i Tyskland och sedan plugga i Edinburgh. Nu. Nu.

Dreams are given to you to be fulfilled *~

Jonathan

Tycker det låter som en underbar ide, har själv alltid vilja åka till skottland eller Irland, miljön på båda ställena verkar vara så otroligt vackert :) När man kan någon dag ska jag nog ta och åka ner på semester, liksom känns som att det är något man måste uppleva någon gång i livet ^^



cool muspekare på bloggen btw xD


2011-04-22 kl 20:08:04
http://noyart.se

TILDA

Säger detsamma, Tyskland <3 <3 <3


2011-04-23 kl 17:59:08
http://tildamagnusson.devote.se/


Kommentera här: