"I will try... to fix you"


Coldplay - Fix You<3
Det är Gabriella som fått mig att börja lyssna på Coldplay, har nu insett hur bra de är! ;D

Känner att uppdateringen från min sida vart lite lam! Tror jag i alla fall xD Det kan till viss del bero på att jag (i mitt huvud) tänkt ut massa bra grejer att skriva, bara att jag inte gjort det :P Och nu kommer jag såklart bara ihåg en av dessa saker xD

Det handlar i alla fall om: pepparkakor! (Nu känner jag plötsligt att det inte alls var någon rolig grej, som jag tänker skriva, so don't get your hopes up! x]) Jag bakade (som ni vet) pepparkakor igår! Gjorde mitt eget lilla pepparkakshus :D Det blev faktiskt ganska lyckat, såhär i slutändan ;)

Det började dock med att jag gjort en vägg 2 cm mindre bred än den andra D:

Sen när jag skulle smälta sockret för att kunna sätta ihop delarna använde jag en slickepott... i plast... Jag märkte efter ett tag att det flöt runt små vita bitar i sockret. Juste! Plast smälter ju vid hög temperatur - IQ NOLL eller vad!?

Sen lyckas jag såklart tappa en bit i golvet och den går i 3 delar - två stora och en mini som fortfarande ligger och gömmer sig på golvet i vårt kära kök... underbart eller hur?

Min entusiasm drogs sakta men säkert nedåt i grader. Men tillslut så fick jag ihop huset, om en snett och vint, och här kommer resultatet :D

Ciao!

becca

Sv: ååååååh vilket underbart gulligt litet pepparkakshuuuus!! <3<3<3 man vill ju bara ta o äta opp det (a) :P


2010-12-06 kl 22:56:32
http://randomness.webblogg.se/

jonathan

åh ser inte lite mumsig ut! :D Arkitekten Sara! ^^ hahaha mysigt med massa plastiga överraskningar när man äter huset sen :) omg vad jobbig grej där uppe man får av soclog =(


2010-12-06 kl 23:08:55

Kommentera här: