Where are the hopes, the dreams? My cinderella story?


Tjolahoppsan hejsan!

Nu är jag tillbaka från Tyskland. Eller rättare sagt kom jag hem igår, men då var jag för trött för att skriva någonting här. :P. Tänkte att jag kunde skriva vad vi gjort, men bilder kommer i ett nytt inlägg lite senare. Mkay? :).

Fredag:
Vi samlades på skolan på morgonen och åkte till Arlanda. Flyget avgick tio över ett och vi var framme runt kvart i tre. Då bar det av med tåg mot vandrarhemmet vi skulle bo på. Vi kom fram, lämnade grejjerna och åt mat. Sen på kvällen åkte vi till en liten konsert i kyrkan "Wort des Lebens". Stannade där till sent och åkte sen till vandrarhemmet och sov.

Lördag:

I stort sett hela denna dagen spenderades i centrum. (Hannover). Vi gick på loppis, jätte mysigt var det! Vi åt i ett hus som hette "Markthalle" där det bara fanns massa mat. Jätte gott. Sen fick vi några (okej, några är en underdrift..) uppgifter som vi skulle lösa, det var bland annat massa priser vi skulle kolla upp. Sakerna fanns i tre olika varuhus, som var och en hade fem våningar. Jobbigt? Absolut, allt fanns inte ens. Och även fast vi hade fem timmar på oss blev vi inte klara. I alla fall. På kvällen delade vi upp oss i grupper och gick på restaurant. Jag beställde "Pizza und Pasta" väldigt gott!

Söndag:

Hel dag med församlingen. Gudstjänst först, då jag, Hanna och Zelina sjöng "Majesty". Sen efter mötet åt vi mat, spelade spel och sånt. Sen efter ett tag åkte vi (eller rättare sagt gick vi) till kristna skolan där och bakade pizza och umgicks. Det var det vi gjorde den dagen. Kuligt värre. :D.

Måndag:
Heide Park! (Nöjesfält) Skit kul, vekligen! :D. De har världens brantaste och europas största berg-och-dal bana, Colossos. Jag åkte den typ fem eller sex gånger, dt är lätt skönast att sitta längst fram. Åkte allt. Men eftersom jag åkte Colossos nästan först, var de andra inte ens läskiga. :P. Men det var ändå sjukt kul!

Tisdag:
Åkte till Bergen-Belsen (koncentrations läger) Hemska filmer sågs...
Men kvällen var dunder. :D. Vi gick hela tyska gruppen på en schweizisk (st?) restaurant. Jätte gott var det! Vi fick rosor av killarna, urgulligt. :). Har sparat min, den hänger i mitt fönster nu.

Onsdag:

Gå upp tidigt, tidigt och flyga hem kvart i elva. Kom fram till Arlanda runt tio över tolv. Sen åkte vi till LO och där blev jag hämtad av pappa. :).

Det var min resa det! :).

Idag så måste jag läsa ut en bok och skriva lite på recension av den sen, har ungefär hundra sidor kvar, så det ska jag väl hinna.

So Long
Zarah

Bild:
Tagen av: mig
Redigerad av: mig






Kommentera här: