Newkid visdom


Hade en period få jag lyssnade på Newkid, och har lite återfall då och då, bland annat nu! Vet att flera textrader från hans låtar har fastnat hos mig, så jag tänkte bara rakt upp och ner klistra in några här nedan!
 
 
Men nu plöstligt ska jag ha växt upp redan
och veta vad jag vill bli när jag blir stor
...
Visst jag kan vara den du vill, vem vill du jag ska vara helst?
Men säg mig när blev jag för stor för att vara mig själv?
- Vägrar Växa Upp
 
 

Men ser det ut som om jag sörjer dig?
Mer som om jag höjer dig
För jag, kommer aldrig låta dig få se mig svag
Jag gråter ba i regnet

...

Men ser det ut som om jag lackar,

nej mer som om jag tackar dig
...
Hon vill ha varmt, hon vill ha kallt
Hon vill ha hav, hon vill ha land
Hon vill ha vitt, hon vill ha svart
Hon vill ha mig, hon vill ha allt, hon vill ha allt
Jag gav dig en chans, men det tog mig ingenstans
...
Så baby du kan ta av dig ditt regnställ

- Jag Gråter Bara I Regnet

 

 

Men känslan av att bara va soldat å aldrig människa
Marscherar ut i krig å jag, är bara en i deras arme
Men om jag skulle dö idag, minns då mig som en soldat eller människa
Som en soldat eller människa, de finns bara jag ingen replika
Minns mig som en människa.

- Minns Mig Som En Människa

 

 

När vi var unga var det annorlunda

Vi slogs för varann som om våra hjärtan var lite större

...

Och du kan säga vad du vill, men både du och jag vet

Allting handlar om cash, det handlar om karriär

Det handlar om vad du i längden kan få ut av det här

Handlar mer och mer om svek, mindre om lojalitet

Men varför kan det inte vara lite mer som när vi var unga?

- När Vi Var Unga

 

 

Låt mig bege jag är redo for min take off
Finns ingenting som håller mig kvar
Så spänn fast era säkerhets bälten
Ni kommer snart känna av lite turbulens

- Turbulens

 

 

Jag slösar ingen tid på deras bullshit

Och när det kändes som om allting gick i motvind

Jag lärde mig flyga drake

- Jag lärde mig flyga drake



Kommentera här: