Försöker hjälpa våren på traven


Efter att ha slutat efter bara en lektion bar det hemåt! Planen för dagen blir att försöka skriva lite på min novell och göra lite läxor, såklart.
Jag har även hunnit försöka hjälpa våren att komma lite fortare. Hur har jag nu gjort det? Jo. Jag har sparkat på is! Fyndigt va? Eller. Ja. Haha. I alla fall... vi har  en stig som går igenom en skog där jag går varje morgon till bussen. Och nu när jag gick igenom den (förresten kan den väl inte kallas skog, det är bara några få träd utspridda på en diameter om 15 meter eller nåt) blev jag så trött på isen på stigen att jag gick lös på den med mina håliga converse. Lite åstadkom jag i alla fall! Sen innan jag gick in i huset hackade jag i isen som vi har haft framför vår gång upp till dörren, som gjort det livsfarligt att hämta post ur brevlådan. Jag kan ganska stolt säga att efter lite hackande med både kvastskaft, krycka och kniv lyckades jag hacka bort allt som var nödvändigt! Nu kan vi hämta post utan att vara livrädda för att halka ihjäl oss (hmmm, kan man säga så? ärs, ni förstår) xD
CIAO


Kommentera här: