Foo Fighters


Åhhhhhhhhh, konserten igår var helt amazing! Alltså verkligen, superduper värd konsert med band som sjunger väldans bra live. Jag har inte lyssnat på nån utav Foo Fighters låtar sen igår, känns som att de inte ger rättvisa till hur grymma de egentligen är. Jag slår dock vad om att jag kommer sitta på planet ikväll och droga de, vi får väl se vad som händer xD

Sen Biffy Clyro - mycket bättre än jag trodde. Hade egentligen inga förväntningar alls på de, men jag tror att om jag hade haft höga förväntningar skulle de ha överträffat de.
Kommer börja droga de nu xD Haha.

Gäller även för Band of Horses, fast efter att ha pratat med Gabbi insåg jag att det var lite halvdant spelat av de. Sångaren tappade bort sig, skrattade mitt i en låt, rökte en cigarett i en annan... Men men, gillar de fortfarande lika mkt som jag gjorde innan konserten. Tror jag.
Och jag vet inte ens vad jag kan säga om Foo Fighters. De har fått en större plats i mitt hjärta än de hade förut. Deras energi, deras grymma spelande, deras åhh allt, simply awesome. Inte ens det ordet beskriver hur bra de är live. Det låter tusen gånger bättre live än på skivorna. Verkligen. Och nu kanske vissa frågar sig om de tar över platsen från Paramore som bästa bandet i världen in my world, nej såklart de inte gör. Men Foo Fighters är verkligen duktiga, asså verkligen. Man kan säga såhär, mitt favorit band med kvinnlig sångerska är Paramores Hayley Williams, och Dave Grohl tar nog platsen som bästa manliga sångare jag vet. Nånting sånt, haha xD

Och jag lyckades komma undan med endast ett blåmärke på ena benet xD Det var lite rörigt i publiken, om man säger så xD Knuffades hit, knuffades dit, ramlade nästan här, kom nästan bort från vännerna mina där. Men roligt var det, verkligen en upplevelse!

Betyg:

Biffy Clyro: 5/5
Band of Horses: 4/5
Foo Fighters: 10/5


Kommentera här: