Tre, två, ett... tagning


Tjolahopp!
Jag har väl inte direkt något att säga om gårdagen... *tänker*. Det var en normal dag xD Hade min första håltimme :) Det var faktiskt väldigt skönt att sitta en och en halv timme och bara läsa :D Tysta rummet i bibblan är uuuunderbart ;)


Idag har det vart en väldigt lugn dag, minst sagt. 3 av 5 lektioner utgick :D Egentligen skulle vi haft vår första naturkunskapslektion på morgonen, men då läraren var sjuk fick vi en skön sovmorgon istället :D Efter matten var det lunch, och vi tyskar hade håltimme där tyskan skulle vart! På grund av det och även mer på grund av att Lisa fyller år idag gick jag, Lisa och Tilda och fikade på Kafe Lyckan - billigt och jätte gott! Puss på dig Lisa, du börjar bli en stor flicka! ;)

Sen bar det av tillbaka till skolan för en en timmes engelska lektion, där det inte blev så jätte mycket gjort x] Sen var mentorstiden inställd. Som sagt - lugn dag! I alla fall för oss "tyskar", de andra hade ju spanska lektion när vi satt och göttade oss med fika ;)


För övrigt har jag märkt att folk är trötta när de sitter på bussen. Jag tog min normala buss, som dock denna gång inte var en dubbelbuss. Därav fanns det inte så många platser, men eftersom den för en gångs skull var i tid (eller nästan för tidig) var bussen inte så full som jag trodde den skulle vara. Jag hittade en o ockuperad plats bredvid en blond kille i 20 års åldern (kanske, nåt sånt XD) som jag direkt märkte var väldigt trött. Under resan hem sjönk han ner med huvudet i 90 grader och upp rätt igen, ca en sådär 8 gånger. Han var inte den enda som föll ner i lite fin buss sömn.

Jag var dock för en gångs skull pigg, jag har märkt att det är bra att sova! xD Har försökt hålla mig till 8 timmar sömn nu denna vecka, och jag känner att jag borde försökt med det tidigare xD Det gör faktiskt mirakler att lägga sig samma tid hela tiden och få samma mängd sömn. Man blir faktiskt mer utvilad, om ni inte visste det ;) Nu gäller det bara att inte förstöra hela rytmen över helgen x]


Hm, ja, lite uppdatering på ett fat där, eller vad säger ni, mina underbara läsare? Hoppas jag inte tråkade ut er TOTALT i alla fall!


Och juste! Jag har även kommit fram till att om man inte vart aktiv och rört på sig ska man INTE gå i trappor i klackskor... Pain säger jag bara! Det var verkligen en hemsk start på dagen att få träningsvärk i låren... Kalla mig mes om ni vill, men OJ vad det gjorde ont!
Nu ska jag sluta kackla som en höna i en hönsgård och lägga in lite bilder i detta något färglösa inlägg!


David och Mirjam tyckte det var en utmärkt idé att kasta sig i snön efter en söndagsförmiddag på stan! Detta var alltså innan Zelinas överraskningsfest :)
Zelinas fest :)
Gabbi gjorde ett... hmm... kladdkake... spett? xD Bilden är från i onsdags!
Och den himmelska kladdkakan och varma chokladen från idag!
Vackra födelsedags "barnet" till vänster och söta Tilda med bullmunnen till höger!
Ni har ingen aning om hur skönt det är att ha allt hår ur vägen xD Njöt varenda sekund ;)

Nu tror jag att jag ska joina bröderna bus där nere och sega lite framför Mumien...
Ciao!

jonathan

hahah åh jag hörde till dem som sov på bussen, det läskiga är ju att man inte minns att man har nickat till/vaknat till under resan ^^ annars låter det som ett riktigt äventyr ju! åh hade varit perfa om du kunde tipsa om bra platser att fika på här i uppsala :)



Grattis Lisa! :)


2011-01-14 kl 20:25:10
jonathan

alltså inte den bussen du tog, utan menar när man alltid tog bussen till och från skolan xD


2011-01-14 kl 20:26:13

Kommentera här: