So why are you running away?


Goddagens!

Jag kan stolt säga att jag inte haft min dator på förrän nu!

Dagen har vart en såndär göra-allt-du-annars-inte-hinner-dag. Typ.

När jag vaknat och ätit frukost gick jag ut och fotade lite innan mamma drog med mig på en liten promenad, då kameran förstås medtogs (kan man säga så? hm) Bilder kommer nog i ett inlägg innan jag går och lägger mig, annars kommer de imorgon.

När vi sedan kom tillbaka satte jag mig vid tvn och mamma, pappa och David drog iväg till nåt.
När mamma och pappa kom tillbaka satte jag mig ute med mamma i solen. Det var typ 18 grader i SKUGGAN idag? Och stekhett i solen. Jag kan för första gången någonsin säga att jag har en RAND i APRIL, det låter ju helt sjukt i mina öron, haha xD Jag brukar ha jätte svårt att få färg, eller ja, det kan ju kanske bero på att jag inte tycker om att ligga still och bara... sola. Men det var kul att spendera lite tid med mammsen också!

Efter solningen drog jag ut tyg, mönster och sax och klippte till bitar av tyg. Jag ska nämligen göra två korsetter (eller ja, överdelar till en tvådelad klänning, men det var ju så jobbigt att skriva, även fast jag nu gjorde det, haha) och nu testade jag att sy ihop en utav de, för att kolla att storleken var bra. Och det var den! Anledningen till att jag satt ute och gjorde det var för att få lite färg på ryggen också, så jag fick liiiite färg där också. Åh, sommar! Du kommer snart trots allt...! Så underbart.
Så ja... där har ni min dag! Aldrig haft en sån slapp dag på hela lovet, så det var väldans skönt.

Nu ska jag redigera några bilder och sedan gå och lägga mig, ska nämligen vara barnvakt imorgon, från 7.30-17, så dt kommer antagligen ingen update förrän på kvällen imorgon!
Jag känner att jag vill skriva lite mer men jag vill inte tråka ut er. Eller. Hm. Okej, jag skriver, men ni behöver veeerkligen inte läsa allt, men det kanske ni redan gjort? Monolog, japp.

Jag har börjat fatta tag om kameran mer på sista tiden! Antagligen är det på grund av vädret och värmen. Man kan liksom bara sticka ut, inte bylta på sig med en jacka, en halsduk, vantar, extra strumpor, vinterskor. Man kan bara gå ut. Slänga på sig gympadojjor och en jacka. Jag älskar våren och sommaren. Okej, jag kanske hatar insekterna, men jag älskar vädret! Visst är det väl ganska allmänt känt att många känner sig gladare dessa årstider, men det är bara, man bara känner livskraft. Man känner sig glad. Åhh vad jag älskar detta. Åh vad jag mår bra. Jag orkar göra mer, trots att jag denna vecka vart heeelt slut, så känner jag ändå att jag har energi. Massa energi.

Jag har ett ord för att sammanfatta detta (långa) inlägg:

UNDERBART



TILDA

Det är bra Sara !:D äska långa inlägg!


2011-04-24 kl 23:13:58
http://tildamagnusson.devote.se/

jonathan

Håller med Tilda :) mysigt att läsa när man just vaknat


2011-04-25 kl 02:52:19
http://noyart.se

Becca

Sv: jo vi har det rätt bra här också, men när jag menar sommar menar jag ligga-på-stranden-hela-långa-dan-och-lyssna-på-musik sommar ^^



ååh låter som en underbar dag!


2011-04-25 kl 10:04:23
http://randomness.webblogg.se/


Kommentera här: