Sitter och sjungskriker rösten av mig


Ibland är lilla jag väldigt envis och vill att saker ska funka... På bussen häromdagen började jag på en låt text, som jag nu gjort färdigt. Sen skulle jag lägga till melodi, och det har väl gått bra den biten också :) Grejen är bara den att jag vill ta en hög ton, som ligger över min skarv. Det är inte lätt (för mig) att gå ner från den tonen utan att skarven hörs XD Och inte lite heller :P Det låter ganska kul faktiskt... Men, jag vill ju inte att den ska höras x] Så har "sjungskrikit" halsen av mig, i några försök för att se hur jag kan "täcka över" skarven xd Det går liiiite framåt, men jag känner att jag kanske borde ta bort tonen, för om jag tar i med nästan full styrka, och det inte fungerar med den, blir det jobbigt för andras och mina öron... XD

Dagen har förövrigt vart bra :D JAG HAR JULLOV! Fast... julkänsla har jag inte alls :P Verkar vara dåligt med det i år, inte bara för mig, tydligen. Men jag hoppas verkligen att den kommer krypande på julaftons morgon! Annars väntar en aningens tråkigt jul...

Efter att våran drama grupp hade framfört vårat "nummer" för ettorna och treorna (treorna skrattade betydligt mer än vad ettorna gjorde) gick jag, Sofia, Leila och Yasna och joinade Gabbi, Lisa och Tilda på Café Linné :D Jag köpte en brownie och cola, som vanligt ;) Hett tips! När alla hade köpt sina godsaker hade vi julklappsutdelning! :) Två av presenterna var liiiiite mindre seriösa än de andra ;) Eller det beror på hur man ser det xD Jag har numera en "Pippi Långstrum" målarbok och Gabbi har en fin liten grön pruttlera, som hon satt och lekte med på caféet... man började ju undra om hon kanske inte var två år eller nåt! Love you, barnrumpa ;) Fast då måste jag ju tillägga att inte bara var Gabbi som var fascinerad av denna lilla pryl, utan man kan väl säga att det bara var jag och Lisa som blev lite... hmm... vi blev lite föräldraktiga och beslagtog den lilla grejen! xD Men det var faktiskt pinsamt x] Haha.

Nu ska jag ta och käka lite och sen är det barnvakt som gäller! :)

Ciao

Snö i stjärnfalls form



Kommentera här: