När man får det man INTE vill ha


Jag satt och försökte komma på någon smart rubrik och tänkte ta någon mening ur nästa låt som skulle komma i Spotify. Men såklart blir det reklam XD

Dagen har kännts... långsam, men samtidigt gått väldigt fort. Efter allt filmtittande och fika ätande var jag barnvakt. Denna gång var jag faktiskt pigg och orkade leka med de x] Jag gjorde till och med några situps och hängde upp och ner XD Det som är aningens läskigt är att jag och äldsta killen David (7 år) även körde armbrytning. Jag fick inte ner hans arm! Stark kille... eller så är det jag som är svag. Roligare att tänka det förstnämnda ;) Skön grabb. Och juste, han kan göra fler armhävningar än jag kan göra... xD Efter att jag försökt och klarat en (och en halv) tittar han på mig med en sån där jag-är-klok-som-en-uggla-blick och säger:

"Man får ryggproblem när man blir äldre", (antagligen som en förklaring varför jag inte orkade göra fler armhävningar eller nåt) och jag kunde inte motstå att gapskratta... xD Sen förklarade han också att han och hans kompis Axel brukade träna "styrka och smidighet på somrarna" och för extra tydlighet la han till "alltså när det inte är vinter". Som sagt - skön grabb.

För att byta ämne totalt vill jag ge ett smink tips! Igår, innan jag föll in i en djup och väl behövd sömn, kom jag på tanken att om man blöter (fuktar) en pensel och sedan tar ögonskugga med den kanske ögonskuggan håller bättre? Svaret är: JA! Så, om ni vill att er ögonskugga ska hålla längre, fukta ned penseln ni använder för att applicera den :)

Det var allt för mig, höll jag på att skriva. Känns som att jag skriver ned en talk show. Hm.

Ciao!


Kommentera här: