Jag gör mitt bästa, och du begär mer


Godförmiddag!
Nu ska jag sluta deppa! xD I alla fall på bloggen ;)

Gårdagen var bra :D Jag har ju skrivit att jag var med Cajsa igår, och vad jag gjorde efteråt. Men jag berättade inte om det som hände emellan. Okej, det är inget spännande, men... ändå xD

När hon skulle iväg med sina föräldrar till ett julbord gick jag mot busshållplatsen. Jag var fem minuter tidig, men bussen stod där, så busschauffören släppte in mig. Jag satte mig längst bak och väntade på att klockan skulle ticka lite snabbare. När klockan väl var 5 i 5 satte chaffisen på bussen och den började skaka. Jag märkte att han försökte gasa, men bussen tog liksom inte emot som den skulle (eller hur man nu ska förklara det XD) och jag suckade. Bussen krånglade. Underbart. Jag sitter i själv i en buss i Nåntuna och bussen funkar inte ens! Inte för att busschauffören var otrevlig, han var faktiskt väldigt snäll, men jag kände inte för att sitta där inne. Han gick ut ur bussen och stängde av strömmen, sen satte han på den igen. Han snackade med någon på radion och bad de skicka en extra buss. Han försökte starta bussen igen och gasade, men med samma resultat som innan. Han gjorde samma procedur igen och denna gång började bussen röra på sig! Jag jublade lite innobords - jag skulle nog hinna med bussen från centralen och hem! Bussen rullade ut från hållplatsen 5 över 5, och jag hoppades verkligen att den skulle vara snabb till centralen - min buss gick kvart över. När vi sedan kommer till centralen (15 över) ser jag att min buss står på hållplatsen. Jag skyndar mig ut ur bussen och springer mot min buss. När jag kommer närmare ser jag att chauffören berättar för en turist hur man skickar en buss biljett via mobilen. Så jag har en turist att tacka för att jag kom hem en halvtimme tidigare och han handla godis!

Jaa, det blev en ganska lång text för att förklara en egentligen ganska enkel och kort sak, men jag hoppas att det inte var jobbig läsning ;)

Nu ska jag... baka pepparkakor tror jag xD Eller kola... eller snickers... Jag får väl gå ner och kolla vad mamma och Robin ropar på mig om!
Ciao


Kommentera här: