Föremålet i väggen


Det händer ofta för mig att jag börjar skriva på någonting, sen när jag läser det igen har jag ingen aning om hur jag ska fortsätta! Men tänkte slänga upp en liten text här, vet inte varför, känner bara för det ^^


Föremålet i väggen

Men ser du inte!?
Mannen tittade runt i rummet innan han såg i den riktning kvinnan i stolen pekade åt.
Det fanns ingenting där.
- Det här blir inte lättare av att du vilseleder mig.
- Men den är ju där!
Mannen kisade fundersamt på kvinnan innan han återigen tittade bort mot hörnet av rummet.
- Menar du alltså att den finns inne i väggen?
- Nej, såklart inte. Jag ser den klart och tydligt härifrån. Allvarligt, ser du den inte?
- Om du försöker lura mig... Sa han hotfullt.
- Varför skulle jag göra det, när vi snart är klara med denna skit? Hon tystnade.
Mannen reste sig bestämt upp och gick bort till väggen och böjde sig ner. Det fanns fortfarande ingenting. Men precis när han skulle resa sig upp igen, glittrade det till.
Han sträckte ut handen till vad som såg ut att vara en folie bit, men det visade sig vara ett handtag till en lucka. Han höll andan när han öppnade den. Där låg den.
- Hur kunde du se den...? Frågade mannen när han åter satt vid bordet mittemot kvinnan. Har du vetat det hela tiden?
Kvinnan förblev tyst med ett förbluffat uttryck i ansiktet. - Var det en... lucka? I väggen?
- Ja. Hur i hela friden kan du säga att du såg den... Han viftade med föremålet i luften.
...när den var inne i väggen?
- Jag... vet inte... jag antar att...
- Du ljuger för mig. Du visste att den var där hela tiden. Varför visar du det för oss nu?
- Men ser du inte!?
Mannen tittade runt i rummet innan han såg i den riktning kvinnan i stolen pekade åt.
Det fanns ingenting där.
- Det här blir inte lättare av att du vilseleder mig.
- Men den är ju där!
Mannen kisade fundersamt på kvinnan innan han återigen tittade bort mot hörnet av rummet.
- Menar du alltså att den finns inne i väggen?
- Nej, såklart inte. Jag ser den klart och tydligt härifrån. Allvarligt, ser du den inte?
- Om du försöker lura mig... Sa han hotfullt.
- Varför skulle jag göra det, när vi snart är klara med detta? hon tystnade.
Mannen reste sig bestämt upp, gick bort till väggen och böjde sig ner. Det fanns fortfarande ingenting. Men precis när han skulle resa sig upp igen, glittrade det till.
Han sträckte ut handen till vad som såg ut att vara en folie bit, men visade sig vara ett handtag till en lucka. Han höll andan när han öppnade den. Där låg den.
- Hur kunde du se den...? Frågade mannen när han åter satt vid bordet mittemot kvinnan. Har du vetat det hela tiden?
Kvinnan förblev tyst med ett förbluffat uttryck i ansiktet. - Var det en... lucka? I väggen?
- Ja. Hur i hela friden kan du säga att du såg den... Han viftade med föremålet i luften.
...när den var inne i väggen?
- Jag... vet inte... jag antar att...
- Du ljuger för mig. Du visste att den var där hela tiden. Varför visar du det för oss nu?
- Jag ljuger inte för dig! Jag såg den klart och tydligt. Jag... förstår inte varför... eller hur.
Mannen suckade och stängde sina ögon.
- Det får räcka för idag. Men det är inte slut än.
Han öppnade ögonen igen och genomborrade henne med en djup blick innan han ljudlöst gick ut ur rummet.

jonathanwong

verkar ju rätt spännande, undrar dock hur hon kunde se den, och att han inte blev rädd :O gick han igenom luckan sen eller gick han bara ut från rummet? :O


2010-12-24 kl 16:26:24

Kommentera här: